
„Wychowywać kogoś, dziecko lub dorosłego, to przede wszystkim podnosić go w jego własnych oczach”
STRONA GŁÓWNA PEDAGOGA SZKOLNEGO
Uczniu, przyjdź do pedagoga gdy:
* jesteś samotny, czujesz, że nikt Cię nie rozumie
* nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
* masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
* chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
* chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób
* masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
* przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić
PAMIĘTAJ !
NIE JESTEŚ SAM ZE SWOIM PROBLEMEM
PRZYJDŹ !
POSTARAM SIĘ CI POMÓC
Rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
* niepokoi Cię zachowanie dziecka
* chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
* masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
* potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
* masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
* szukasz pomocy
ZAPRASZAM !
GODZINY PRACY PEDAGOGASZKOLNEGO /gabinet 104a/
mgr Jolanta Jasiurska tel. 76 746 51 90
Poniedziałek | 8:00 – 13:00 | |||
Wtorek | 8:00 – 13:00 | |||
Środa | 8:00 – 13:00 | |||
Czwartek | 8:00 – 12:00 | |||
Piątek | 8:00 – 12:00 |
Zachęcam rodziców do kontaktu telefonicznego również w celu umówienia się na spotkanie
ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO
Pedagog szkolny to (wg „Encyklopedii pedagogicznej”) osoba zatrudniona
w szkole w celu uzupełniania, pogłębiania i rozszerzania działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej przez nauczycieli. Definicja ta ustala niejako obszary działania i zakresy obowiązków pedagoga szkolnego, ale aby odpowiedzieć na zadane w tytule pytanie, należy skupić się na oczekiwaniach jakie w stosunku do niego mają osoby, z którymi współpracuje.
Pedagog szkolny organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi zwracając uwagę na przestrzeganie postanowień Konwencji Praw Dziecka.
Ale głównym partnerem w pracy pedagoga szkolnego jest uczeń
Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku:
1) Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
2) Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
3) Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
4) Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
5) Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
6) Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
7) Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 sierpnia 2017 roku, polega w szczególności na:
1) Diagnozowaniu środowiska ucznia,
2) Rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia,
3) Rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych,
4) Wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami,
5) Organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
6) Podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
7) Prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców,
8) Wspieraniu uczniów metodami aktywnymi, w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie,
9) Wspieraniu nauczycieli w organizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
10) Wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szansę edukacyjne ucznia.
Zadania, o których mowa są realizowane we współpracy z:
1) Rodzicami
2) Nauczycielami i innymi pracownikami Zespołu Szkół
3) Nauczycielami i pracownikami innych szkół
4) Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
5) Poradniami Specjalistycznymi
6) Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej
1) Zajęcia integracyjne,
2 ) Zajęcia profilaktyczne (dotyczące nikotynizmu, alkoholizmu, narkomanii i inne,
3) Zajęcia wychowawczo-edukacyjne (m.in. zajęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej, rozpoznawania i wyrażania uczuć, tolerancji, agresji, przemocy, konfliktów w grupie i sposobów ich rozwiązywania, radzenia sobie ze stresem, empatii, czyli wyzbywania się zachowań egoistycznych, konformizmu i nonkonformizmu, pogłębiania samoświadomości, rozwoju osobistego i poczucia własnej wartości oraz zajęcia związane z wyborem dalszego kształcenia),
4) Specjalistyczne zajęcia (grupowe lub indywidualne) o charakterze terapeutycznym,
5) Porady dla uczniów,
6) Porady, konsultacje dla rodziców,
7) Porady i konsultacje dla nauczycieli,
8) Udzielanie nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
9) Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
10) Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli,
Pedagog szkolny to (wg „Encyklopedii pedagogicznej”) osoba zatrudniona w szkole w celu uzupełniania, pogłębiania i rozszerzania działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej przez nauczycieli. Definicja ta ustala niejako obszary działania i zakresy obowiązków pedagoga szkolnego, ale aby odpowiedzieć na zadane w tytule pytanie, należy skupić się na oczekiwaniach jakie w stosunku do niego mają osoby, z którymi współpracuje.
Pedagog szkolny organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi zwracając uwagę na przestrzeganie postanowień Konwencji Praw Dziecka.
Ale głównym partnerem w pracy pedagoga szkolnego jest uczeń
Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku:
1) Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
2) Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
3) Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
4) Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziału rodziców i nauczycieli,
5) Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
6) Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
7) Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 sierpnia 2017 roku, polega w szczególności na:
1) Diagnozowaniu środowiska ucznia,
2) Rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia,
3) Rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych,
4) Wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami,
5) Organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
6) Podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
7) Prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców,
8) Wspieraniu uczniów metodami aktywnymi, w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie,
9) Wspieraniu nauczycieli w organizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
10) Wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szansę edukacyjne ucznia.
Zadania, o których mowa są realizowane we współpracy z:
1) Rodzicami
2) Nauczycielami i innymi pracownikami Zespołu Szkół
3) Nauczycielami i pracownikami innych szkół
4) Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
5) Poradniami Specjalistycznymi
6) Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej
1) Zajęcia integracyjne,
2 ) Zajęcia profilaktyczne (dotyczące nikotynizmu, alkoholizmu, narkomanii i inne,
3) Zajęcia wychowawczo-edukacyjne (m.in. zajęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej, rozpoznawania i wyrażania uczuć, tolerancji, agresji, przemocy, konfliktów w grupie i sposobów ich rozwiązywania, radzenia sobie ze stresem, empatii, czyli wyzbywania się zachowań egoistycznych, konformizmu i nonkonformizmu, pogłębiania samoświadomości, rozwoju osobistego i poczucia własnej wartości oraz zajęcia związane z wyborem dalszego kształcenia),
4) Specjalistyczne zajęcia (grupowe lub indywidualne) o charakterze terapeutycznym,
5) Porady dla uczniów,
6) Porady, konsultacje dla rodziców,
7) Porady i konsultacje dla nauczycieli,
8) Udzielanie nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
9) Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
10) Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli,
11) Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

GDZIE SZUKAĆ POMOCY?
I. KOMENDA POWIATOWA POLICJI W POLKOWICACH
ul. Legnicka 15, 59-100 Polkowice
telefon 47-87-472-00 (Dyżurny, Pomocnik Dyżurnego);
recepcja: 47-87-472-04;
sekretariat: 47-87-472-10;
fax 47-87-472-05
Numer 112 jest numerem alarmowym pod który możesz zadzwonić, gdy znajdziesz się w niebezpieczeństwie i będziesz potrzebować pomocy ze strony policji, straży pożarnej lub pogotowia. Jest to numer uniwersalny co oznacza, że możesz pod niego zadzwonić zawsze gdy czujesz się zagrożony/a z jakiegokolwiek powodu.
Helpline; www.helpline.org.pl; 800 100 100. Helpline to miejsce, którego celem jest pomoc młodym Internautom w sytuacjach zagrożenia w Internecie oraz podczas korzystania z telefonów komórkowych. Znajdziesz tu porady na temat zapobiegania niebezpiecznym sytuacjom, a także informacje o sposobach postępowania w przypadku wystąpienia zagrożenia. Z numerem 0 800 100 100 można połączyć się bezpłatnie z każdego telefonu stacjonarnego oraz z telefonów komórkowych Orange i działa od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00-16:00.
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12 jest telefonem skierowanym do wszystkich dzieci potrzebujących pomocy. Dzwoniąc pod ten numer połączysz się ze specjalistą, który postara Ci się pomóc. Z numerem 0 800 12 12 12 można połączyć się bezpłatnie z każdego stacjonarnego numeru oraz telefonów komórkowych Orange. Telefon działa w godzinach 8:15-20:00.
Grupa Ponton: www.ponton.org.pl; (22) 635 93 92. Grupa Ponton to młodzi specjaliści, którzy pomogą Ci w sprawach dojrzewania, seksualności oraz antykoncepcji. Doradcy Pontonu potrafią rozmawiać z młodymi ludźmi o wszystkim co dotyczy rozwoju seksualnego, bez skrępowania. Grupa Ponton prowadzi płatny telefon zaufania pod numerem warszawskim (połączenie jest płatne według stawki operatora) czynny w piątki, w godzinach 16:00-20:00.
Niebieska linia 116 123 lub 22 668 70 00. Tu możesz zadzwonić jeśli jesteś ofiarą przemocy w rodzinie lub znasz kogoś kto doświadcza takiej przemocy w domu.
Połączenie z numerem Niebieskiej Linii jest płatne za pierwszy impuls według stawki operatora. Telefon czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-14:00.
Ogólnopolski Telefon Zaufania Narkotyki – Narkomania; 800 199 990. Pod tym numerem telefonu otrzymasz pomoc oraz wsparcie jeśli Twoim problemem są narkotyki i uzależnienia od narkotyków. Pod numer 0 801 199 990 możesz zadzwonić jeśli problem dotyczy Ciebie lub jeśli martwisz się, że ktoś Ci bliski ma problem z narkotykami.
Telefon jest czynny codzienne od 16:00 do 21:00.Całe połączenie płatne 35 gr.
Infolinia Stowarzyszenia KARAN; 800 12 02 89. W infolinii otrzymasz pomoc oraz wsparcie jeśli Twoim problemem są narkotyki i uzależnienia od narkotyków. Pod numer 0 800 12 02 89 możesz zadzwonić jeśli problem dotyczy Ciebie lub jeśli martwisz się, że ktoś Ci bliski ma problem z narkotykami. Połączenie jest bezpłatne. Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach 10:00-14:00.
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111:
tel.: 116 111, połączenie jest bezpłatne ze wszystkich telefonów stacjonarnych i komórkowych.
Strona internetowa programu: www.116111.pl
Grupa numerów 116 tj.
116 000 – numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci,
116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży,
116 123 – telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych – to grupa ogólnoeuropejskich bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym, stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży116 111 to pierwsza linia z tej grupy uruchomiona w Polsce, przy wsparciu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Numer został przydzielony w 14 krajach UE. Polska jest piątym krajem członkowskim, w którym pod numerem 116 111 działa telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. Linia uruchomiona została do tej pory w Czechach, Rumunii, na Słowacji, i na Węgrzech
2. OŚRODEK POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ
PORADNIA LECZENIA UZALEŻNIEŃ
Polkowickie Centrum Usług Zdrowotnych – ZOZ S.A.
Polkowice, ul. K.B. Kominka 7, pok. 8, tel: 76/7460860
Poradnia Leczenia Uzależnień jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach
7:30 – 18:00
Zakres udzielanych świadczeń:
- ambulatoryjna terapia uzależnień od alkoholu, leków, seksu, hazardu, nikotyny,
- terapia osób z zaburzeniami emocjonalnymi,
- terapia systemowa rodzin dysfunkcyjnych,
- pomoc w rozwiązywaniu problemów i konfliktów rodzinnych,
- terapia współuzależnienia, w tym indywidualna i grupowa,
- terapia grupowa dla dorosłych ofiar przemocy domowej,
- terapia indywidualna (w tym praca z dziećmi) z ofiarami lub świadkami przemocy domowej i seksualnej,
- terapia dla osób uzależnionych od innych środków psychoaktywnych,
- socjoterapia dla dzieci z zaburzeniami zachowania mającymi związek z nadużywaniem alkoholu przez rodziców oraz stosowaniem przemocy,
- pomoc psychiatryczna,
- kierowania na leczenia odwykowe stacjonarne.
Grupy edukacyjne i terapeutyczne:
- poniedziałek godz. 16:00 – 19:00 – ofiary przemocy domowej;
- wtorek godz. 15:30 – 17:00 – współuzależnieni;
- czwartek godz. 16:00 – 18:00 – uzależnieni terapia pogłębiona;
- piątek godz. 10:00 – 12:00 – uzależnieni grupa wstępna.
GDZIE ZNAJDZIESZ POMOC:
I. Polkowickie Centrum Usług Zdrowotnych – ZOZ S.A. prowadzi:
- Poradnia Psychologiczna, Polkowice, ul. K.B. Kominka 7
Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 18:00
- Poradnia Zdrowia Psychicznego, Polkowice, ul. K.B. Kominka 7
Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 18:00
- Punkt Doradztwa Kryzysowego
Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Lipowa 1 (piątek godz. 13:15 – 15:15)
- Punkt Konsultacyjny dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie
Polkowice, ul. K.B. Kominka 7 pok. Nr 25
(spotkania indywidualne godz. 15:30 – 17:30)
- Punkt pomocy terapeutycznej „Pierwszy krok do trzeźwości”
wtorek w godz. 10:00 – 13:00 – Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Lipowa 1
czwartek w godz. 18:00 – 20:00 – Dom dla bezdomnych, ul. Spokojna 1
II. Stowarzyszenie Charytatywne : „Pomocna Dłoń” w Polkowicach
Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Lipowa 1
grupa wsparcia osób uzależnionych – wtorek godz. 16:00 – 18:00
grupa wsparcia osób współuzależnionych – środa godz. 17:15 – 19:15
III. Grupa AA „Remont”
Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Lipowa 1 – czwartek: lato:19:00, zima 18:00
IV. Grupa AA „Asocjacja”
Dom Parafialny Parafii MB Królowej Polski, ul. K.B. Kominka 1 – wtorek godz. 18:00
V. Grupa AA „Ocalenie”
Dom Parafialny Parafii św. Michała Archanioła, Plac Kościelny 2 – poniedziałek godz. 18:15
VI. Grupa Al-Anon „Nadzieja”
Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Lipowa 1 – poniedziałek godz. 18:00
VII. Bezpłatna pomoc prawna
Kancelaria Prawna – – Starostwo w Polkowicach
Porady prawne OPS w Polkowicach
3. OŚRODEK POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ
PORADNIA LECZENIA UZALEŻNIEŃ
Polkowickie Centrum Usług Zdrowotnych – ZOZ S.A.
Polkowice, ul. K.B. Kominka 7, pok. 8, tel: 76/7460860
4. OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Polkowice: ul. Lipowa 2, tel: 76/7246700, fax: 76/7246703
5. POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE
Polkowice: ul. Spółdzielcza 2, tel. 76/8474968
6. POWIATOWY OŚRODEK PORADNICTWA PSYCHOLOGICZNO-
PEDAGOGICZNEGO i DORADZTWA METODYCZNEGO
Polkowice: ul. Targowa 1, tel. 76/7461570
7. GMINNA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
Polkowice: ul. Rynek 19, tel. 76/7249718
8. KOMENDA STRAŻY MIEJSKIEJ
Polkowice: ul. Targowa 11, tel. 76/7464024
9. ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. NARODÓW ZJEDNOCZONEJ EUROPY:
PEDAGOG SZKOLNY Polkowice: ul. Skalników 6, tel. 76/8465190 lub
PSYCHOLOG SZKOLNY – 76/8465161
TELEFONY ALARMOWE:
- Pogotowie Ratunkowe – 999
- Centrum Powiadamiania Ratunkowego (CPR) – 76/7462683
- Policja – 997
- Komenda Powiatowa Policji w Polkowicach – 76/8463300
- Straż Pożarna – 998
- Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Polkowicach: 76/7249900
- Straż Miejska – 986
- Komenda Straży Miejskiej w Polkowicach – 76/7464024, fax: 76/7464025
- Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego – 76/8474160, tel/fax: 76/8474160,
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego – 76/7277112, fax: 76/7277113
- Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna – 76/7462246
- Numer alarmowy z telefonu komórkowego – 112
TELEFONY ZAUFANIA:
- Antydepresyjny Telefon Zaufania, czynny w poniedziałki i w czwartki od 17:00 do 20:00, tel. 22/6544041
- Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych ITAKA – tel. 801247070
- Pomarańczowa Linia – dla rodziców pijących dzieci – tel. 801140068
- Pomarańczowa Linia – dla osób z problemem alkoholowym – tel. 800140068
- Telefon Ogólnopolski ds. AIDS – 958
- Ogólnopolski Całodobowy Telefon Zaufania AIDS – 22/3317777
- Młodzieżowy Telefon Zaufania – 116 111
- Telefoniczna Poradnia Pomocy Palącym – 801108108, od poniedziałku do piątku w godz. 11:00 – 19:00
- Program Przeciwdziałania Przymuszonej Prostytucji – tel. czynny od poniedziałku do piątku w godz. 15:00 do 1:00, w nocy – 600008500
- Telefon Zaufania dla ofiar handlu kobietami, Warszawa La Strada. Telefony odbierane są cały czas lub nagrywane, jeżeli biuro jest zamknięte tel. 22/6289999
Opracowała:
Jolanta Jasiurska
pedagog szkolny
Filmy i inne pliki do pobrania w formacie .doc, .pdf, .ppt, .pptx
Wskazówki dla rodziców dzieci i nastolatków z zaburzeniami nastroju.pdf
Dzieci w wirtualnej sieci – poradnik dla rodziców.pdf
Samobójstwa – informacja dla rodziców i opiekunów.pdf
Samookaleczanie (Strefa Młodzieży SWPS)
Dół czy depresja (Strefa Młodzieży SWPS)
Depresja – wielu z nas ma swojego czarnego psa
Czy można wybrać sobie orientację psychoseksualną (Strefa Młodzieży SWPS)
Wywiad na temat sekstingu wśród nastolatków (TV Polkowice)
Przemoc i agresja w szkole.doc
Jak pomóc własnym dzieciom – motywacja.doc
Oj nie łatwo, nie łatwo zapanować czasem nad własną dziatwą.doc
Prawidłowe i nieprawidłowe postawy rodzicielskie.doc
Teleadresowa baza danych ośrodków pomocy psychologicznej i psychiatrycznej.pdf
Co robić, gdy widzisz, że ktoś ma problem z narkotykami.doc
Jak unikać konfliktów z rodzicami i nie tylko z rodzicami.doc
Nowa szkoła – garść sprawdzonych rad.doc
Savoir-vivre dla każdego – kultura dnia codziennego.doc
FILMIKI
O ludzkiej cielesności i naszym stosunku do niej (Strefa Młodzieży SWPS)
https://www.youtube.com/watch?v=w-k7Glo_9AU
O ludzkiej cielesności i naszym stosunku do niej (Strefa Młodzieży SWPS)
https://www.youtube.com/watch?v=w-k7Glo_9AU
O ludzkiej cielesności i naszym stosunku do niej (Strefa Młodzieży SWPS)
https://www.youtube.com/watch?v=w-k7Glo_9AU
O ludzkiej cielesności i naszym stosunku do niej (Strefa Młodzieży SWPS)
https://www.youtube.com/watch?v=w-k7Glo_9AU
O ludzkiej cielesności i naszym stosunku do niej (Strefa Młodzieży SWPS)
https://www.youtube.com/watch?v=w-k7Glo_9AU
Przemoc rówieśnicza i bullying jako źródło problemów psychicznych u dzieci i młodzieży
https://www.youtube.com/watch?v=GzDtcVYD0mA
Palenie papierosów – Nie Spal się na Starcie
https://www.youtube.com/watch?v=yUW5E4GYlvU
Krótki film o uzależnieniu…
https://www.youtube.com/watch?v=rLHvyud1zYY
Depresja – wielu z nas ma swojego czarnego psa
https://www.youtube.com/watch?v=rxCb_5UKqOM&t=7s
#nauczsięreagować – spot antydyskryminacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=7zyfqs0xeGA
mgr Jolanta Jasiurska – pedagog szkolny
e-mail: pedagog.sz@zs.polkowice.pl
Dokumenty do pobrania: