31 października 2025 roku nasi uczniowie podczas lekcji języka angielskiego — prowadzonych przez panią Agnieszkę Kielar, panią Annę Romanowicz, panią Jolantę Chodor oraz panią Annę Walas — odkrywali tajemice Halloween.
Strachy, potwory i wiedźmy opanowały sale lekcyjne, a nauka połączyła się z zabawą i kreatywnością!
Klasy 1b, 1c i 3b
Uczniowie tych klas zgłębiali twórczość Edgara Allana Poe, analizując jego słynny poemat „The Raven”. Poznali postać pisarza, wysłuchali recytacji utworu i wspólnie omówili jego znaczenie. Następnie, korzystając z nowo poznanego słownictwa, stworzyli własne, mrożące krew w żyłach opowiadania inspirowane stylem Poe.
Klasy 2a i 3bt
Te grupy puściły wodze wyobraźni, tworząc własne potwory i opisując je w języku angielskim. Ich partnerzy mieli za zadanie narysować stwora na podstawie opisu – efekty były niezwykle kreatywne i często bardzo zabawne!
Podczas zajęć uczniowie analizowali również słownictwo z utworów „Enter Sandman” zespołu Metallica oraz „Somebody’s Watching Me” Rockwella. Poznali genezę święta Halloween i ciekawostki dotyczące uprawy dyni, a także doskonalili swoje umiejętności językowe, wykonując zadania maturalne o tematyce halloweenowej.
Klasa 4b
Halloween okazało się inspirującym tematem do rozwijania umiejętności pisania. Uczniowie stworzyli własne „Spooky Stories”, wykazując się ogromną wyobraźnią i talentem literackim. Ich opowieści z dreszczykiem zostały z entuzjazmem przeczytane młodszym kolegom.
Klasa 4c
Uczniowie przygotowali prezentacje pt. „The History of Halloween”, które stały się punktem wyjścia do ciekawych dyskusji. Była to świetna okazja do ćwiczenia umiejętności mówienia i słuchania.
Klasy 3bt, 3dt i 1bt
Te klasy pracowały nad mapami słów związanych z Halloween, a następnie sprawdzały swoją wiedzę, rozwiązując krzyżówki, grając w taboo i biorąc udział w quizie „Halloween Origins and Traditions”.
Ponadto w ramach lekcji uczniowie:
1. Poznawali słownictwo dotyczące Halloween.
2. Omawiali zwyczaje i porównywali je z tradycjami w innych krajach.
3. Uczestniczyli w quizach o przesądach i ciekawostkach związanych z Halloween.
4. Brali udział w zabawach słownych i role play, wcielając się w czarownice, wampiry czy duchy.
5. Rozwiązywali krzyżówki i zagadki halloweenowe.
Wśród wielu atrakcji (i oczywiście podjadania cukierków!) nie zabrakło miejsca na naukę i dobrą zabawę. Uczniowie oglądali halloweenowe filmy, rozwiązywali quizy i opisywali straszne ilustracje. Może właśnie takie pojawią się kiedyś na maturze?
To był dzień pełen emocji, kreatywności i językowych wyzwań!
Więcej zdjęć na:
